fredag 26 februari 2010

Hur många är egentligen bra på att skydda sig och hur många bryr sig egentligen?

Jag kan räcka upp handen och säga, inte jag.. Men mest beror det nog på att jag har haft två långa förhållande på rad och det är inte jättekul att efter det börja använda kondom igen.
Finns det nåt som är oskönare eller? Men istället får man jordens ångest efteråt. Däremot kan jag säga att jag är en jävel på att gå o testa mig.. Känns som att tjejer gör det mer än vad killar gör... varför eller är det så? Rätta mig om jag har fel nu!

Ofta fall så antar många killar också att tjejen tar p-piller utan att fråga. Men många, många tjejer gör det inte men vill inte förstöra stämningen med det när man är mitt uppe i allt. Hur fan ska man då göra på bästa sätt för att skydda sig? Är det dom där jävla osköna gummisockarna...
Och i värsta fall blir man ju oönskat gravid.. och som tjej att göra en abort, det kan vara det värsta att vara med om det kan jag säga efter egna erfarenheter.

Såg ett program om en människa som hade aids och efter det insåg jag att jag vet egentligen inte så mycket om det så jag valde att läsa lite om det..
Tror det är många som faktiskt inte riktigt vet vad det är för att det känns skrämmande och långt borta från ens egna liv.
Det finns ett stort antal konspirationsteorier kring aids i omlopp. Ett populärt tema är att aids ska ha skapats, medvetet eller omedvetet, av människan. Ett återkommande tema bland konspirationsteorierna är att viruset, oavsett vem som skapade det, spridits genom olika vaccinationsprogram riktade bland annat mot smittkoppor i Afrika. Syftet ska ha varit ren rasism, försök att döda svarthyade afrikaner. Visste ni att 33,5 - 46 miljoner människor i världen lever med hiv?
Hur sjukt är inte det egentligen?

Jag tycker alla borde bli bättre på att testa sig och att göra det bästa för att försöka skydda sig så gott man kan.

1 kommentar: