torsdag 18 februari 2010

Spelar åldern roll?

I vilken ålder är man i när åldern på de man träffar inte spelat någon roll längre.
När blev man jämngamla? Och vad är lammkött för en 30-40-50åring?

Jag är en sådan människa mer än ofta struntar i hur gamla folk är,
mer uppåt än neråt förvisso. Någonstans går gränsen & man börjar själv känna sig som en pedofil trots att det är den lille hingsten som stöter på mig ute på krogen.

Men minns när jag var runt 16-17. Hade fortfarande inte riktigt släppt det där med att ha en erfaren karl i sängen. Så på en semesterort i Sverige så började jag umågs med en 17 år äldre herre. Jag kan idag undra vad han såg oss en lite flicksnärta som mig, men jag såhär i efterhand vi ut otroligt mycket av vår lilla romans. Både emotionellt & sexuellt.

Man provar på båda världar, tills man inser vad det är man gillar.
Eller till "HAN/HON" dyker upp.

Vart går er gräns? När är han/hon för gammal/för ung?

/ The Bomb

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att åldern spelar stor roll. Detta efter att ha "besökt" både 50,60,70 och 80-talet. De äldre, har ju tendens att bli lite sladdriga. Nu bör ju tilläggas att den på 50-talet var för drygt 10 år sedan. Jag var 20 och hon var 50. Enbart sexuellt hade valet numera fallit på jämngamla och yngre. Sen måste man ju alltid se skillnad på vad man vill ha ut. Vill man ha relation eller bara sex? Jag tror inte jag hade pallat med att gå in i diskussioner med en 17-18-19 åring, då man oftast har ganska så olika syn på saker och ting. Nu är jag ju i en relation så ingetdera är intressant. Men om så skulle varit så hade jag dels velat köra en bingo och kliva in på 90-talet (Då snackar vi ju givetvis tidigt 90-tal) sen är det viktigt att ha någon som man funkar med. Både sexuellt och utanför sängen, då spelar nog åldern mindre roll

    SvaraRadera
  2. Ooops! Inlägget blev så långt så jag han ändra åsikt mitt i inlägget , alltså spelar åldern roll men ändå inte ;)

    SvaraRadera